Neden Atesit Olunur

Merhaba arkadaşlar.

Bu yazımda neden atesit olunur , yada neden agnostik olunur buna açıklık getirmeye çalışacağım..

Yıllarca müsliman olarak yetiştirildim , gerek aile eğitiminde gerekse okul eğitiminde, yaş itibari le ufak olduğum dönemlerde bunun bana herhangi bir sakıncası yoktu , ama zamanla , bu inanç sisteminin aslında kurgusal , döngüsel bir kavram olduğunu keşfettim.

ilk olarak kendime şu soruyu sordum ;

""Eğer , başka topraklarda doğsaydım yetişseydim , nasıl müslüman olacaktım.""

.bir çok kişiye  bu konuyu danıştım , her seferinde şu cevabı aldım..

""bir gün mutlaka islamın doğru olduğuna karar vereceksin""

ama , bir insan doğduğu andan itibaren , gerek ailece gerekse okulca, gerekse çevre ve ortam faktörletiyle dinsel açıdan baskı gördüyse , hadi buna baskı demeyelim , öğreti diyelim =) nasıl olurda dini değiştirir...

hal böle olunca , eğer başka topraklarda yaşamış olsaydım , o toprakların dinini kabul edecektim..

zaten dinler hep insanları özgür hiradelerine bırakırlar ama nedense baskıyıda , korkuyuda eksik etmezler..

aslında herşey araştırmayla başlıyor , gerek incil gerekse kuran okuyarak başladım bu işe , yazılanları okudum kafamda tarttım , hepside ilginç olaylardı , hepsinin kendi doğruları vardı , ama hiç biri diğerini desteklemiyordu , yada desteklese bile o değişmiştir deniyordu.

eğer tanrı olsaydı , eski zamanlardaki gibi , insanların yoldan çıktığı bir dönemde , peygamber ve kitap gönderebiliyorsa , şuanki zamanda da bunu yapmalı...dünya nüfüsunun çoğunluğu hristiyan bu gerçek, o halde tanrı hristiyan diyebiliriz =)

konunun özü ve kısası şudurki , eğer tanrı varsa , bunu ispatlar..ki eski zamanlarda ispatladığı gibi..ama artık ispatlayamıyor , neden ; çünkü artık insanlar zeki herşeye inanmıyorlar, yobaz değiller..

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Benimde çoğu kişi gibi hikayem seninle benzer, din konusunda sorularım başladı önce araştırdım, ateist ve agnostik düşüncelerdeki en azından islam dinini eleştiren yorumlayan her görüşte insalarla tanıştım ve tartıştım, tabi ilk önce dinin tartışılabilir olması beni şaşırtmış ve yıllar geçtikçe de bunu normal karşılamaya başlamıştım ve inanç konusundaki yoğunluğum oldukça düşmüştü, islam ve kuran hakkında okadar çeşitli ve okadar fazla iddia vardıki artık belli bir noktada bende cevap veremedim ve ateist oldum, ancak daha sonra felsefe ile tanıştım ve ateizmin çok büyük bir saçmalık olduğunu anladım ve gerekli olanın herşeyden şüphe etmek olduğunu anladım ve agnostik oldum, uzun yıllar agnostik kaldım daha sonra dini konulardaki araştırmalarım devam etti ve agnostik teist olmanın mantıklı olduğu sonucuna ulaştım, çünkü dinin ne kadar fazla mantıksız olduğu iddiası olsada bir okadarda mantıklı iddiaları vardı, doğru olabilrdi, daha sonra işi abarttım ve agnostik islam görüşüyle islamı belirsizlik boyutunda kabul etmeye başladım, Ya varsa sistemine yıllarca hakaret edilmiş mantıksızlığı onlarca kez iddia edilsede ben bu argümanın mantıklı olduğunu ve islama yönelik olarak mantıklılığını kabul ettim sonra dini kitapları okumaya ve dini sitelerde gezinmeye ve sorularıma cevap aradım ve ilk saptadığım şey müslümanların kesinlikle salak olmamasıydı ben hep müslümanların aptal olduğunu sanmıştım çünkü bu kadar belirsizliği bukadar körü körüne kabul eden kesim cahildir zannıyla düşünüyordum. ancak değildiler ve dinin temel dayanaklarını buralardan edindiğim bilgilerle güçlendirdim, şimdi tekrar dinime islam diyebiliyorum ancak septisizmde bir yanda hep duruyor, yani sorgulayan bir müslümanım ve bunun uygun şartlarda dinimle çelişmediğini biliyorum.
ancak küçük bir itiraf: dinlerde ilginçlikler var, belirsizlikler abartılı şekilde mevcut

Erhan dedi ki...

Yorum yazan arkadasım ilginc bir donusum yasamıs. Ateist olduktan sonra teizme geri donmek cok zor. Muslumanlar veya baska dinlere inananlar bir mantık silsilesine inanırlar. Onların hepsine aynı mesafede duruyor olmalı. Zihni tatmin edebilecek argumanlar hepsinde var. filmlerde nasıl bir mantıksal kurgu varsa bulundukları dinlerin hepsinde bulunuyor. Hicbir dinin mensubu "gerizekalı" oldugu için o dinlere inanıyor degil. Zihin aldatılabilir, o yuzden hayati konularda derinlemesine dusunmeli ve bilimin aydınlıgında arar vermelidir. Gercegi ararken unvanlarınızı bir kenara koymanızı tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

ateistlik bir saçmalıktır;

bazen sunu dusunurum ateist biri evrenin ilk yaratilisi dedigi evrim teorisinde gider bir cansiz bir atoma akil verir de- hic gormedigi ve kanitlamadigi kanitlayamayacagi halde bunu dusunur ustelik-;

ama neden 100.000 kisinin sahit oldugu peygamberimizin veda hutbesini ve peygamberi ve peygamberin bu tasin konusmasi nevinden mucizelerini ve hatta dusmanlari bile o yalan soylemez dedigi peygamberimizin "bir insanin akli saglam olup konusmayi bilip de 63 yil yasayip da hic yalan soylememesi" nev'inden mucizelerine, mucizelere sahit olan binlerce kisinin yazdigi sahifelere, mesela ay ikiye bolunurken farkli sehirlerde de buna sahitlik edenlere, tesadufle aklin uretilebilecegini dusunen ateistin Kur'anda ve hadis tarih kitaplarinda gecen bircok mucizeye bu safsatadir deyip inanmamasi cok gariptir, gelecekteki kanitlanmis olaylari bin kusur yil oncesinden Kur'an'in tespit etmesine bugunku yeni saptanan bilimsel delillerin Kur'anin daha once soylemesine, ayriyetten peygamberimizin soyledigi Kur'anin soyledigi hicbir sozun kontrollu deneylerle inkarinin bir tek ayet icin bile yapilamamasini, olen sehitlerin cesedinin curumemesi ve Kur'ani ezberleyen katiplerin yasayan mucizelerini, baska hicbir Kur'an boyutundaki kitabi Musluman olmayan birinin harfi harfine bolumleriyle sayfalari ile ezbere bilememesi mucizesini yalanlamasi ise ve kor maddeye akul vermesini tum bu saydiklarima goz gore tercih etmesi ise mantikla/akilla aciklanamaz ve daha mantiksizken insan nasil ateist darwinist vs. olabilir ? akli olan diyecektir ki evet bu seninki daha dogru mesela peygamberin soyledigini ve bir insanin fitratina zor gelen meseleleri daimi ve tam yaptigi ornekler kolayca izah edilemez ondan daha buyuk mucizelerden biridir

insanin mantigina daha yakin olan nedir bilir misin?

ek not:
kaldı ki eğer peygamberimizi takip edersen zaten tek yaratıcıyı kabul edeceksin ki bu durumda, dünyanın ilk yaratılışı ve aklın ilk yaratılışı ya da bir taşı Allah'In konuşturması arasında güç açısından hiçbir fark yoktur.
bu durumda ateist birinin ama evrim teorisi zaman içinde akıl oluşturdu diyip hiçbir kanıtı olmadan sadece zan ile hareket etmesi mi; yoksa peygamberimiin delilleri ile tek tanrıya inanıp onun yaratmasını kabul edip onun aklı yarattığını kabulü mü daha mantıklıdır sen düşün.

Unknown dedi ki...

La kardeşim harbi diyorum şimdi sana karşı ana avrat sövesim var ama konu din ya işte susuyorum la olum rabbim en büyük cahiliye döneminde insanları dogruları söyleyecek biri olmadıgında peygamber yollamış .. Su anda o kadar hoca var prof. Var dr. Var sen bu kadar gercekleri ögŕnecegin kaynak varken peygamber mi bekliyorsun .. şunu unutma Allah kafire fazla sıkıntı çekmez MÜSLÜMAN olanlar sıkıntı çeker sebebine geldiğimizde RABBİM o kafiri bu dünyada serbest bırakır ama ahirette yakar müslümana gelirsek ona sıkıntılar yaşatır ki bakalım medeti kimden umuyor ne yapıyor diye .... sen de saçma salak düşüncelere kapılıp beni de sana karşı sövdürerek günaha sokma kendinde ahiretini yakma ... unutma müslümanlar cehenneme gitse bile elbet cezasını cektikten sonra cennete girecwklerdir ama senin gibi mal mal mantık yürütüp Yuce RABBİM İ bile hristiyan yerine koyanlar cehennemden hiç çıkmayacaklardır çünkü kafirlerin yeri ebedi cehennem dir ... ALLAH SANA HİDAYET VERSİN KARDEŞİM

Yorum Gönder